StockSnap_ARKMDJBQTW

רוצה להצליח בגדול? תעריך הצלחות קטנות!// הרב יאיר נחום // מודעות והעצמה

כיצד אפשר ליהנות מהחיים ללא תלות בשום גורם? וגם מדוע חשוב להעריך הנאות קטנות – רוצה להצליח? מידע חובה!!

שופט גדול לא יתעסק באירועים קטנים. גם פרופסור למתמטיקה שרגיל בתרגילים מורכבים לא יהנה מלפתור תרגילים פשוטים. כאלה הם בעלי תפקידים גדולים לא יעניין אותם להתעסק בתפקידים של פקידים זוטרים. 

גם בחיים, לולי המטרה להשיג תעודה שתשרת אותנו, יש נטייה לזלזל במידע קטן. והראיה שנגיע להישג הגדול כבר לא יעניין ההישג הקטן. וממילא גם לא ההנאות שעומדות מאחורי ההישג הקטן.

אבל באמת, מה חשוב הנאות קטנות, כשיש לנו הנאות גדולות ?

*

בשיחה עם שופט בית המשפט הישראלי, שרשומים על שמו פסקי דין שמשפיעים על מערכת המשפט. שאלתי אותו 'במה אתה גדול'? והשיב 'אני יושב בקתדרה ובידי סמכות לשנות חיי אדם'. חזרתי על השאלה: אני שואל אותך מהו 'אדם גדול' ואתה משיב לי שיש לך 'תפקיד גדול'.  הרהר, חייך, וענה, האמת 'ביום אני שופט, ובבית אני שפוט' ! 

שופט שמרגיש שפוט, אין זה אלא, כי התפקיד עושה אותו, ושמכבדים אותו מכבדים את התפקיד ולא אותו. וברגע של אמת, אף התפקיד יכול להיות הסיבה לזלזל באיש – כי מי אתה בלי התפקיד!? כלום!!!

אולם אדם גדול, הוא גדול מתפקיד גדול, אין לו צורך בתפקיד כדי להיות גדול. הוא מוערך בכל מצב בגלל מי שהוא… כזה הוא אדם גדול, גדול מכל תפקיד גדול.

*

מה הפלא, שאדם הופך להיות תפקיד, מאבד ענין באנשים בעלי תפקידים קטנים ממנו. ומוצא ענין דווקא בבעלי תפקידים כמותו. לעומת אדם גדול שהוא זה לא התפקיד. התפקיד נועד לשרת אותו מה הפלא שמוצא ענין בכל אדם. הרי סוף סוף הוא נשאר אדם – הוא לא התפקיד!

מי שהופך להיות התפקיד אותו הוא נושא, הוא אינו נהנה מחיבור לאנשים בעלי תפקידים קטנים ממנו. ואדם גדול שנשאר אדם, נהנה מכל אדם קטן כמו גדול.

*

ומי שתוהה, מי צריך הנאות קטנות שיש הנאות גדולות!?

יכול להיות שיגיע להישגים גדולים יותר, בלי לאפשר לעצמו ליהנות מהנאות קטנות כך שכדי ליהנות הוא תלוי בהנאות גדולות.

וזה שמעריך הנאה קטנה, ההנאה שלו תלויה בעצמו, ויוכל בהמשך גם להגיע להישגים גדולים וגם ליהנות יותר ויותר בחיים – כל שצריך רק להיות אדם!!!

ולהיות גדול בהמשך זה יגיע…

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
Print

מאמרים נוספים

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם!

צור קשר

השאירו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם!